Strategický predaj je zameraný špeciálne pre B2B obchody kde ide o komplexnejšie riešenia, produkty a služby. Keďže o obchode rozhodujú viaceré nákupné autority obchodník musí tieto autority poznať a odhaliť ich potreby, silu vplyvu, postoje a osobné preferencie. Na základe týchto informácií si obchodník stanovuje vlastnú obchodnú stratégiu pre naplnenie obchodného cieľa.
Konzultatívny prístup k predaja zvyšuje úspešnosť či konverziu predaja obchodníka. Je zameraný na potreby a problémy zákazníka a nie ponukový predaj produktu alebo služby. Zákazník sa stáva partnerom čím si obchodník buduje dlhodobý vzťah. Správna analýza zákazníka a ponuka vhodného riešenia prináša uzatváranie viac obchodov.
Riadenie predaja manažérom obchodného tímu je nevyhnutnou súčasťou dosahovania a zvýšenia predajných výsledkov. Definovanie základných štandardov výkonu. Stanovenie cieľov obchodníka, vstupných a výstupných KPI pre zvýšenie predaja. Ako riadiť aktivity a výkonnosť tímu. Identifikácia slabého výkonu obchodníka a hľadanie spôsoby zlepšenia. Ako viesť efektívne obchodné porady.
Stanovenie predajných aktivít a cieľov pre zvýšenie predaja. Nastavenie vstupných a výstupných KPI obchodníka s cieľom zvýšiť pokrytie trhu alebo produktového segmentu. Ciele sa priamo týkajú nových vybudovaných nových vzťahov, počtu stretnutí, počtu zalsaných nových cenových ponúk obchodníkom.
Aktívne vyhľadávanie obchodných príležitostí a budovanie vzťahov na základe identifikovaného potenciálu trhu. Systematické kontaktovanie nových, súčasných aj klientov konkurencie. Príprava osobného denníka obchodníka s cieľom mať svoje aktivity pod kontrolou a efektívnejšie využívať svoj predajný čas.
Analýza pokrytia trhu odhaľuje súčasnú výkonnosť obchodníka. Akú časť trhu pokrýva predajom a koľko cenových ponúk pravidelne zasiela potenciálnym zákazníkom. Zisťuje úspešnosť cenových ponúk čiže konverziu predaja obchodníka.
Identifikácia a klasifikácia potenciálu trhu. Mapovanie súčasného pokrytia trhu obchodníkom znamená odhalenie nových obchodných príležitostí. Definuje oblasti, trhu kde by mal obchodník sústrediť svoju pozornosť pre zvýšenie predaja.
Recent Comments